خبرها

کتاب‌های طوطی، بهترین ناشر کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب بولونیا ۲۰۲۱

کتاب‌های طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)که برای دومین سال پیاپی در فهرست ناشران برگزیده‌ی نمایشگاه کتاب بولونیا قرار گرفته بود، به عنوان بهترین ناشر کودک و نوجوان آسیا برگزیده شد. نامزدهای دیگر این بخش ناشرانی از کشورهای چین، ژاپن و کره‌ی جنوبی بودند.

النا پاسولی، مدیر نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، در آیین افتتاحیه‌ی این رویداد که به صورت برخط برگزار شد، به معرفی ناشران برگزیده پرداخت. نخستین بار است که ناشری از ایران برنده‌ی این جایزه‌ی معتبر می‌شود.

نمایشگاه کتاب بولونیا، انجمن ناشران ایتالیا و انجمن بین‌المللی ناشران که بنیان‌گذاران جایزه‌ی بهترین ناشر کودک و نوجوان به حساب می‌آیند، دریافت آن را فرصتی می‌دانند برای معرفی ناشران پیشرو که محتوایی خلاقانه و نو در کتاب‌هایشان ارائه می‌کنند. گفتنی است ناشران و نهادهای معتبر شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، برندگان این جایزه را از میان ناشران خلاق و متفاوت جهانی انتخاب می‌کنند. جایزه‌ی بهترین ناشر کودک و نوجوان از سال ۲۰۱۳ در فهرست جایزه‌های نمایشگاه کتاب کودک بولونیا قرار گرفته است.

خوشحالیم که تلاش‌ها و فعالیت‌های طوطی در عرصه‌ی بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفته است و طوطی توانسته است در عمر پنج‌ساله‌ی فعالیت خود نماینده‌ی شایسته‌ای برای معرفی ادبیات کودک و نوجوان ایران به جهان باشد.

این موفقیت را به همه‌ی کسانی که در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان ایران برای تولید محتوایی مناسب و باکیفیت تلاش می‌کنند، تبریک می‌گوییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.