خبرها

طوطی برای دومین سال پیاپی در فهرست نهایی نامزدهای جایزه‌ی بهترین ناشر کودک و نوجوان نمایشگاه بلونیا قرار گرفت

 

کتاب‌های طوطی از کشور ایران برای دومین سال پیاپی در فهرست ناشران کودک و نوجوان برگزیده‌ی نمایشگاه کتاب بلونیا قرار گرفت و برای دریافت جایزه‌ی بهترین ناشر کودک سال ۲۰۲۱ در قاره‌ی آسیا با ناشرانی از چین، ژاپن و کره‌ی جنوبی رقابت خواهد کرد.

برگزیدگان این فهرست را ناشران و نهادهای معتبر شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب کودک بلونیا از میان ناشران خلاق و متفاوت جهانی انتخاب کرده‌اند. خوشحالیم که تلاش‌ها و فعالیت‌های طوطی در عرصه‌ی بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفته است و امیدواریم طوطی به عنوان تنها ناشر خاورمیانه در این فهرست، بتواند نماینده‌ی شایسته‌ای از قاره‌ی آسیا برای معرفی ادبیات غنی کودک و نوجوان ایران باشد.‌‌

هر ساله اسامی برندگان در آیین افتتاحیه‌ی نمایشگاه بلونیا اعلام می‌شود و کتاب‌های برگزیده‌ی ناشران منتخب در کاتالوگ، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی معرفی خواهند شد. امسال هم مثل سال پیش، رأی‌گیری این رویداد به صورت برخط انجام و نتایج هنگام برگزاری نمایشگاه کتاب بلونیا در روزهای ۲۴ تا ۲۷ خرداد (۱۴ تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱) اعلام خواهد شد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس نمایشگاه کتاب کودک بلونیا، اهدای جایزه‌ی بهترین ناشر کودک و نوجوان سال در فهرست برنامه‌های این رویداد قرار گرفت. اهدای این جایزه فرصتی است فوق‌العاده برای معرفی ناشران پیشرویی که در طول سال محتوایی خلاقانه و نو برای کتاب‌هایشان انتخاب کرده‌اند.

این جایزه از سوی نمایشگاه کتاب کودک بلونیا و انجمن ناشران ایتالیا با همراهی انجمن بین‌المللی ناشران، به شش ناشر برگزیده از آفریقا، آمریکای جنوبی و مرکزی، آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و اقیانوسیه اهدا می‌شود که دارای ایده‌ها و اندیشه‌هایی روشن و حرفه‌ای هستند.

ناشران و مؤسسات شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا، برندگان نهایی جایزه را از میان نامزدهای اعلام‌شده انتخاب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.