خبرها

کتاب حیوانات مسلح منتشر شد

کتاب حیوانات مسلح، پنجمین کتاب از سری کتاب‌های علمی عمومی فانوس منتشر شد. این کتاب پس از کتاب رام کردن روباه سرکش دومین کتاب منتشر شده از سری کتاب‌های فانوس است که به حوزه زیست‌شناسی می‌پردازد.
حیوانات مسلح نوشته داگلاس جی املن است. داگلاس املن یک زیست شناس تکاملی و استاد زیست شناسی در دانشگاه مونتانا است. وی جایزه ریاست جمهوری برای دانشمندان و مهندسان را از دفتر سیاست علم و فناوری در کاخ سفید و چندین جایزه تحقیقاتی از بنیاد ملی علوم و جایزه طبیعت گرایانه E. O. Wilson را از انجمن طبیعت گرایان آمریکا دریافت کرده است. او اکنون 54 ساله است و تا به حال 9 کتاب در زمینه‌ زیست شناسی منتشر کرده است. حیوانات مسلح جدید ترین کتاب این نویسنده است.

این کتاب پس از انتشار با واکنش‌های مثبت فراوانی از سمت منتقدین روبه‌رو شد. او در مقدمه این کتاب می‌گوید:

تا جایی که به یاد می‌آورم سلاح‌های بزرگ همیشه برایم جالب بوده‌اند. به همین دلیل تصمیم گرفتم کارم را با مطالعه سلاح‌های بزرگ آغاز کنم. بنابراین تا حد امکان به سراغ عجیب‌ترین و خارق‌العاده‌ترین حیوانات رفتم. از طرفی تمایل داشتم تحقیقاتم مرا به جایی خارق‌العاده هدایت کند. در این مورد منظورم مناطق استوایی بود. بنابراین تحقیقاتم را محدود کردم.

او در این کتاب از سوسک سرگین گرفته تا مگس گوزن، خرچنگ کاونده، فیل‌ها و گوزن شمالی را مورد بررسی قرار می‌دهد و به نتیجه‌ای شگفت‌انگیز می‌رسد؛ او هنگامی که به بررسی شرایط و محیط شکل‌گیری پیچیده‌ترین سلاح‌های حیوانات و انسان‌ها می‌پردازد در کمال شگفتی تشابه‌هایی را بین این دو مشاهده می‌کند. وی در این کتاب با مهارت و به زیبایی به بیان این فرآیندها و اسرار شگفت انگیزشان پرداخته که هر خواننده را به فکر فرو می‌برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.