خبرها

کتاب ظهور و سقوط دایناسورها منتشر شد

کتاب ظهور و سقوط دایناسورها، منتشر شد. این کتاب چهارمین کتاب، از سری کتاب‌های فانوس پس از کتاب‌های رام کردن روباه سرکش، مرثیه یک ریاضیدان و آینده چگونه خواهد بود به شمار می‌رود.

ظهور و سقوط دایناسورها نوشته استیو بروساتی دیرینه‌شناس جوان آمریکایی است. او در این روایتِ گیرا و استادانه، تاریخچه جدید، کامل و غافلگیرکننده دایناسورها را روایت می‌کند و از دانش جدید روز برای جان بخشیدن به دنیای گم‌شده آن‌ها، برملا کردن خاستگاه اسرارآمیزشان، شکوفایی دیدنی‌شان، گوناگونی شگفت‌انگیز‌شان، انقراض فجیع‌شان و میراث زنده شگرف‌شان بهره می‌گیرد. این کتاب در شبکه اجتماعی کتابخوانی گود ریدز، برنده عنوان بهترین کتاب سال شد و واشنگتن پست از این کتاب به عنوان یک شاهکار در حوزه ادبیات علمی یاد می‌کند.

استیو بروساتی نویسنده این کتاب، متولد ایالت ایلینوی آمریکا است و در دانشگاه‌های شیکاگو و کلمبیا تحصیلات تکمیلی خود را به پایان رسانده است. او در حال حاضر در دانشگاه ادینبورگ تدریس می‌کند. تخصص او شناخت شجره‌نامه و سیر تکاملی دایناسورها است که  برای او در نگارش این کتاب بینش و وسعت دید گسترده‌ای به ارمغان آورده است. توانمندی، تسلط و عشق بروساتی به موضوع این کتاب باعث شده است تا متن کتاب به‌قدری شیوا، روان و جذاب باشد که حتی کسانی که از علاقه‌مندان دایناسورها به شمار نمی‌روند هم از خواندن این کتاب دلزده نخواهند شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.