خبرها

کتاب‌های انتشارات فاطمی نامزد جایزه‌ی کتاب سال ۱۳۹۷

کتاب سال، عنوان جایزه‌ای است که هر ساله در بهمن ماه توسط خانه کتاب و با تأیید نهایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزیدگان اهدا می‌شود.  در لیست منتشر شده توسط حانه کتاب در بخش کودک و نوجوان، کتاب‌های انتشارات فاطمی نیز وجود داشتند.
از جمله کتاب «علوم رایانه بدون رایانه» که در بخش علوم و فنون کودک و نوجوان به مرحله‌ی دوم این رقابت راه یافت. کتاب علوم رایانه بدون رایانه، فعالیت‌هایی را در بر می‌گیرد که با استفاده از ابزارهای بسیار ساده و بدون نیاز به رایانه قابل اجرا هستند. این فعالیت‌ها را می‌توان در کلاس‌های فوق‌برنامه‌ی مدارس، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، خانه‌های ریاضیات و سایر مراکز آموزشی اجرا کرد. «علوم رایانه بدون رایانه» شامل دستورالعمل‌های اجرای ۲۱ فعالیت آموزشی است که طیف گسترده‌ای از مفاهیم علوم رایانه را به صورت جذاب و قابل فهم برای دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی توضیح می‌دهد. این کتاب به معلمان ریاضی، کامپیوتر و والدین دانش‌آموزان ابتدایی توصیه می‌شود.
 width=
کتاب طوطی، بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی نیز در میان فهرست راه‌یافتگان حضور داشت. مجموعه‌ی سه جلدی «از سر تا دم» به ترجمه‌ی «فروغ فرجود» نیز نماینده‌ی دیگر انتشارات فاطمی در میان نامزدهای جایزه‌ی کتاب سال بود.
این مجموعه شامل سه جلد کتاب با عناوین «دایناسورها، از سر تا دم»، «بندپایان، از سر تا دم» و «جانوران اقیانوس، از سر تا دم» است که حق انتشار آن از انتشارات Kids Can Press کانادا خریداری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.