خبرها

«قصه‌ی یک سال مزخرف» به‌زودی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب‌های طوطی «قصه‌ی یک سال مزخرف» نوشته‌ی هتر اسمیت را با ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی منتشر می‌کند.

از کیوان عبیدی آشتیانی مترجم نام‌آشنای کتاب‌های کودک‌ونوجوان، پیش از این رمان تحسین‌شده‌ی پسرک و جادوی مری‌پاپینز و هم‌چنین ۵ اثر دیگر در کتاب‌های طوطی منتشر شده است. او که تاکنون انتخاب‌های هیجان‌انگیزی داشته و به همین خاطر جوایز متعددی در زمینه‌ی ترجمه کسب کرده است، این‌بار به سراغ کتابی متفاوت رفته است.
«قصه‌ی یک سال مزخرف» داستان زیبایی در قالب شعری آزاد است که به غفلت، خیانت، بخشش و دوستی می‌پردازد. اسمیت در این کتاب با استفاده از شخصیت‌های واقعی، خصلت‌های خوب و بد انسانی را با هم به تصویر می‌کشد.جت که یک سال فاجعه‌بار و تلخ را پشت سر گذاشته است، برای سپری کردن تعطیلات تابستان به خانه‌ی ساحلی مادربزرگش می‌رود. او امید دارد که در آنجا همه‌ی خاطرات بد گذشته را فراموش کند و به آرامش برسد اما رازی دارد که…
نویسنده در این داستان سعی می‌کند با استفاده از همراهی مادربزرگ به جت کمک کند. او هم مانند جت از کودکی‌اش فاجعه‌هایی را به یاد دارد اما این سختی‌ها شخصیت کنونی او را شکل داده‌اند، چون همه در زندگی اشتباه می‌کنند.
این کتاب یکی از نامزدهای نهایی جایزه‌ی تی‌دی ادبیات کودک‌ونوجوان کاناداست. این جایزه هر ساله به شاخص‌ترین کتاب کودک‌ونوجوان، از نویسنده‌های کانادایی برای کودکان ۱ تا ۱۲ سال، اهدا می‌شود. کتابی که امتیازی چشم‌گیر یا دستاوردی قابل‌توجه داشته باشد.
کتاب‌های طوطی با خرید حق ترجمه و نشر این اثر خواندنی و برگزیده، به‌زودی آن‌را به‌زبان فارسی منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.