خبرها

یار دیرین موسسه فرهنگی فاطمی از میان ما رفت

                                                                                                                   مسعود سپهر درگذشت.

                                                                                              خبر کوتاه بود و تلخ. به تلخی قهوه هایی که همیشه دوست داشت

 

مسعود سپهر طراح گرافیک، مدرس، پژوهشگر و نویسنده متولد ۱۳۳۵ در تهران، فارغ‌التحصیل کالج چاپ لندن ۱۳۵۶ انگلستان، کارشناس طراحی گرافیک تایپوگرافیک و برنامه‌ریزی چاپ، دکترای حرفه‌ای و فارغ‌التحصیل دوره آموزش تکمیلی از مرکز آموزش اَپِل، پاریس فرانسه، ۱۳۷۲ بود.

شروع همکاری او با انتشارات فاطمی به اوایل دهه ۶۰  برمی گردد. مسعود سپهر پس از اتمام تحصیلات خود در انگلستان و فرانسه به ایران بازگشت و مدیریت هنری انتشارات فاطمی و نشر هما ( نشر آثار استاد جلال الدین همایی) را بر عهده گرفت. نظارت بر فرایندهای هنری و طراحی گرافیک بیش از ۷۰ عنوان از کتابهای انتشارات فاطمی و نشر هما و همچنین طراحی لوگو( نشانه) نشر هما از جمله همکاری های ایشان با انتشارات فاطمی بود.

دبیری مجموعه ۱۵ جلدی مبادی مباحث کارشناسی در طراحی گرافیک و تالیف ۳ عنوان کتاب در این مجموعه ( تجزیه و تحلیل آثار گرافیکطراحی نشانه و طراحی هویت بصری جامع) از جدید ترین همکاری های اخیرایشان با انتشارات فاطمی بود.

مسعود سپهر شامگاه ۲۳ دی‌ از بالای پله‌های منزلش به پایین سقوط می‌کند که در پی این حادثه ضربه مغزی می‌شود، پس از انتقال به بیمارستان مورد جراحی قرار می‌گیرد که متأسفانه بعد از جراحی به کما می‌رود و بعد از سپری کردن بیش از دو هفته بیهوشی کامل در صبح روز ۹ بهمن‌ ماه سال ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

                                                                                       بدرقه استاد مسعود سپهرچهارشنبه 12 بهمن 1401 ساعت ده صبح از محل خانه هنرمندان ایران

                                                                                                                       یادش مانا و راهش پر رهرو

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.