خبرها

آغاز ثبت نام بیست و پنجمین جشنواره ریاضیات کانگورو

 

ثبت‌نام پانزدهمین جشنواره ریاضیات کانگورو در ایران همزمان با بیست¬وپنجمین رویداد بین¬المللی ریاضیات کانگورو از 15 آبان‌ماه آغاز شد.
دبیرخانۀ ریاضیات کانگورو از تمام مدارس، مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و افراد علاقه‌مند دعوت می‌کند تا در این رویداد علمی بین‌المللی شرکت کنند.
همه دانش¬آموزان پایه¬های اول تا دوازدهم می¬توانند متناسب با پایه¬ی تحصیلی خود در این جشنواره شرکت کنند. شرکت¬کنندگان در جشنواره کانگورو بر اساس پایه¬ی تحصیلی که در آن جای می¬گیرند به 24 یا 30 مسئله، برحسب دشواری در سه سطح 3، 4 و 5 امتیازی پاسخ خواهند داد. نتایج در خرداد ماه 1402 از طریق سایت ریاضیات کانگورو اعلام می¬شود.
جشنواره ریاضیات کانگورو یک رویداد ریاضی است. پس در کنار مسابقه اصلی برنامه¬های دیگری نیز در راستای اهداف این جشنواره تعریف شده است. برنامه¬های امسال به شرح زیر است:

الف) لیگ مینی¬کانگورو

15 لیگ مینی کانگورو برگزار خواهد شد. این لیگ ها به صورت هفتگی برگزار می شوند و هر دانش آموز در هر هفته به سه مسئله 3، 4 و 5 امتیازی از نمونه مسئله¬های ریاضیات کانگورو را پاسخ می ¬دهد.

ب) پیش¬کانگورو

به منظور آشنایی دانش آموزان جدید و افزایش مهارت حل مسئله دانش آموزان، دبیرخانه ریاضیات کانگورو تصمیم دارد یک پیش کانگور در فروردین ماه 1402 برگزار کند. این پیش کانگورو فرصت خوبی است برای شرکت کنندگانی که می خواهند خود را محک بزنند و با مسئله های کانگورو بیشتر آشنا شوند.

پ) لیگ تعاملی

از دیگر برنامه های جالب امسال، لیگ پر انرژی ای به نام لیگ تعاملی کانگورو است. فقط برای پایه های 1 تا 6 ابتدایی برگزار خواهد شد. دانش آموزان برای پاسخ دادن به مسئله های این لیگ می¬توانند از رایانه یا تلفن همراه خود استفاده کنند. لازم به ذکر است تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی که در جشنواره ریاضیات کانگورو ثبت نام می کنند، می توانند در این لیگ شرکت کنند.

ت) فعالیت شاد ریاضی

یکی از اهداف جشنواره ریاضیات کانگورو، دست¬ورزی، یادگیری و تجربه¬کردن است. امسال مسابقه اوریگامی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

ث) ریاضی¬ورزی

به¬منظور توسعه تفکر ریاضی در دانش¬آموزان فعالیت¬هایی در نظر گرفته شده¬است که برای امسال، معماهای بازی جور از دیگر برنامه¬های شاد جشنواره ریاضیات کانگوروی 1402 است.

 

تقدیر از برگزیدگان

پس از پایان جشنواره، به ۳۰% برتر شرکت¬کنندگان در هر استان که امتیاز آن¬ها از میانگین کشوری بالاتر باشد، دیپلم افتخار و به سایر شرکت¬کنندگان گواهی حضور اعطا خواهد شد. نفرات برتر جشنواره ریاضیات کانگورو که در همه برنامه¬های لیگ تعاملی کانگورو، معماهای بازی جور، اوریگامی و چالش اصلی ریاضیات کانگورو شرکت کنند و بالاترین امتیاز را کسب نمایند، به¬عنوان فعال¬ترین دانش¬آموز در این جشنواره، به مدرسه تابستانه ریاضیات دعوت می¬شوند.
در صورت ثبت‌نام زودهنگام هزینه مینی¬کانگور، لیگ تعاملی، فعالیت¬های شاد ریاضی و ریاضی ورزی رایگان در نظر گرفته می¬شود.

برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید.

فایل‌ دفترچۀ راهنما از طریق لینک‌ زیردر دسترس و قابل استفاده خواهد بود.

دفترچۀ راهنمای بیست و پنجمین دورۀ جشنوارۀ بین‌المللی ریاضیات کانگورو در ایران

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.