خبرها

گزارشی از برگزاری بیستمین دورۀ کنگرۀ بین‌المللی ببراس ۲۰۲۲

بیستمین کنگرۀ بین‌المللی ببراس از ۱۶ تا ۲۰ می با میزبانی مقدونیه شمالی برگزار شد. در این کنگره ۵۲ کشور به عنوان عضو اصلی انجمن جهانی ببراس و ۲۵ کشور متقاضی به صورت حضوری یا  آنلاین حضور داشتند. سه نماینده از طرف موسسۀ فرهنگی فاطمی، که نمایندۀ برگزاری این رویداد بین المللی در ایران است، در این گردهمایی به صورت آنلاین شرکت کردند.

در این گردهمایی که با حضور کارشناسان علوم کامپیوتر کشورهای عضو برگزار شد، موارد زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

🔆 مسائل روز گسترش علوم کامپیوتر در میان دانش‌آموزان دنیا،
🔆 ایده‌پردازی برای چالش ببراس و بررسی آمار و اتفاقات سال گذشته ببراس،
🔆 انتخاب کمیته‌ برگزاری سال آینده،
🔆 بررسی و نهایی کردن سوالات پیشنهادی کشورها برای برگزاری چالش جهانی سال ۲۰۲۲

با تقسیم نمایندگان کشورها به ۱۴ گروه مختلف، هر گروه در کارگاه‌هایی به اصلاح و نهایی‌کردن سوالات پیشنهادی کشورها و همچنین انتخاب نامزدهای کسب عنوان بهترین سوال طراحی‌شده پرداختند.  امسال حدود ۳۰۰ مسئله از طرف اعضا به این کنگره ارسال شده بود که از بین آن‌ها ۱۰۵ مسئله برای استفاده در این چالش انتخاب شدند. کارگروه‌های فعال ۱۸ مسئله را از بین مسئله‌های منتخب برای انتخاب سه مسئله برتر معرفی کردند . پس از رای‌گیری از تمام شرکت‌کنندگان، سوالاتی از فرانسه، ایران و آلمان به عنوان بهترین مسئله‌های پیشنهادی برگزیده شدند.

نوزدهمین دورۀ چالش بین‌المللی ببراس در اسفندماه سال ۱۴۰۰ توسط موسسۀ فرهنگی فاطمی به صورت آنلاین برگزار شد و دانش‌آموزان پایه‌های اول تا دوازدهم از سراسر کشور در آن شرکت و با مفاهیم تفکر رایانشی و علوم کامپیوتر آشنا شدند. لازم به اشاره است که کشور ایران به نمایندگی مؤسسۀ فرهنگی فاطمی از سال ۲۰۱۶ به عضویت دائم (کامل) انجمن ببراس پذیرفته شده است و عضوی فعال در این انجمن علمی ترویجی محسوب می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.