خبرها

کتاب‌های پرفروش انتشارات فاطمی در سال ۱۳۹۷

«قصه‌های من و بابام» نوشته اِریش اُزِر با ترجمه ایرج جهانشاهی، «چه کسی بود» نوشته نیل آرمسترانگ با ترجمه علیرضا سریری، «ریاضیات لعنتی» نوشته کارلو فرابِتّی با ترجمه لیلا مینایی، «فیزیک لعنتی» نوشته کارلو فرابِتّی با ترجمه لیلا مینایی و «شنگال» نوشته کیو مکلیر با ترجمه زهره پریرخ پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات فاطمی در سال ۱۳۹۷، بودند.

مجموعه سه جلدی «قصه‌های من و بابام» که سی و هفت سال است که چاپ می‌شود، از خاطرات شیرینی تشکیل شده که مربوط به دوران کودکی است و برای نسل قبل خاطراتی را زنده می‌کند. بالغ بر ۶۰ هزار نسخه از این کتاب در سال گذشته به چاپ رسیده است. «قصه‌های من و بابام» مجموعه‌ای از داستان‌های تصویری است که ماجرا‌های جالب و خنده‌دار یک پدر چاق و سیبیلو و پسر دوست‌داشتنی‌اش را به تصویر کشیده است که معمولاً مشکلاتشان را به شیوه‎های عجیب و غریبی حل می‌کنند.

مجموعه «چه کسی بود» نیز سرگذشت مشاهیر کشورمان اعم از دانشمندان، ورزشکاران و هنرمندان است که در قالب ۱۵ جلد به بازار آمده است. بالغ بر ۲۰ هزار نسخه از این مجموعه ۱۵ جلدی در سال ۱۳۹۷، منتشر شد.

در مجموعه کودک نیز کتاب «شنگال» جزو آثار پرفروش بوده است. این کتاب به مسائل روانشناختی کودک می‌پردازد که در قالب داستان با شمارگان پنج هزار نسخه به بازار آمده است. شنگال چیزی است بین قاشق و چنگال؛ نه قاشق است و نه چنگال. نه قاشق‌ها او را در جمع خود می‌پذیرند نه چنگال‌ها. او روی میز غذا جایی ندارد و بسیار تنهاست. او برای پذیرفته شدن در بین قاشق‌ها و چنگال‌ها سعی می‌کند خود را شکل آن‌ها در آید، اما تلاش‌هایش برای تغییر دادن خود بی‌فایده است. سرانجام روزی پای یک بچه کوچولو که تا حالا از قاشق و چنگال استفاده نکرده است سر میز باز می‌شود و به چیزی احتیاج دارد که بتواند به راحتی غذا بخورد؛ به چیزی که کمی قاشق باشد کمی چنگال و… این داستان به تفاوت‌های فردی و توانایی‌های منحصر به فرد افراد ارج می‌گذارد و وجود تفاوت‌ها را به عنوان یک نقطه قوت در یک گروه یا جامعه معرفی می‌کند. «شنگال» به کودکان به ویژه کودکانی که متفاوت هستند، اعتماد به نفس می‌دهد.

در میان آثار ادبیات غیرداستانی کودک و نوجوان هم دو کتاب «ریاضیات لعنتی» و «فیزیک لعنتی» نوشته کارلو فرابِتّی با ترجمه لیلا مینایی برای علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به ریاضی و فیزیک در قالب پنج هزار نسخه به چاپ رسیده است. داستان «ریاضیات لعنتی» درباره شخصی به نام آلیس است از ریاضی تنفر دارد و خیال می‌کند ریاضی به هیچ دردی نمی‌خورد. تا اینکه روزی با آدم عجیب و غریبی به نام لوئیس کارول آشنا می‌شود که او را با خود به سرزمین اعداد می‌برد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.