سه شنبه ۱۳۹۷/۳/۲۹
Skip Navigation Linksانتشارات فاطمی > آرشیو اخبار > متن خبر

هر تصویر چه پیامی دارد؟ ؛ معرفی کتاب زبان و بیان تصویر

امروزه به جرات می‌توان ادعا کرد که تصویر، اولین ابزار ایجاد ارتباطات منطقه‌ای و جهانی است و طراحی گرافیک با ویژگی‌های خاص خود (تأثیرگذاری بر مخاطب) توانسته است اصول و مبانی تمام هنرهای تصویری و ارتباطی را دگرگون کند و نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.

 

 

کتاب «زبان و بیان تصویر» شامل مجموعه تمرین‌هایی است که می‌توانند زمینه‌ساز حل بسیاری از مشکلات طراحی برای دانشجویان رشته طراحی گرافیک باشند و اینکه چگونه و به چه طریقی می‌توان به طراحی مطلوب و خلاقانه دست یافت. این گونه تمرین‌ها، توان جستجوگری موشکافانه و دقیق را تقویت می‌کنند و می‌توانند در بسیاری از پروژه‌های طراحی گرافیک برای دانشجویان و علاقه‌مندان راه‌گشا باشند.

 

مجموعه کتاب‌های مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری بر اساس مباحث آموزشی در سطح  کارشناسی این رشته تهیه شده‌اند. در این  کتاب‌ها برای استفاده‌ی بهتر دانشجویان و درک بهتر مطالب، در پایان فصل‌ها تمرین‌هایی آورده شده است و تألیف آن‌ها به گونه‌ای است که برای عموم علاقه‌مندان، هنرجویان و مدرسان این رشته به صورت کتابی راهنما و مفید باشد.

 

تفاوت بنیادی کتاب‌های این مجموعه با سایر کتاب‌های این رشته در این است که مباحث و دیدگاه‌های معمول یا سنتی آموزش طراحی  گرافیک به صورت بازنگری‌شده و با توجه به نیازهای روز تألیف و تدوین شده‌اند، و عنوان‌های جدید و برخاسته از گرایشات نو در تخصص و حرفه‌ی طراحی گرافیک نیز به آن‌ها افزوده شده است، و نیز همگی آن‌ها بر اساس شیوه‌های تدریس امروزی و به وسیله‌ی نویسندگانی تألیف شده‌اند که بسیاری از آن‌ها  علاوه بر سابقه‌ی اشتغال موفق حرفه ای در طراحی گرافیک، به طور تخصصی مدرس همان موضوع در مراکز آموزشی نیز هستند.

 

 هدف از انتشار این مجموعه، افزودن دانش نظری و مهارت‌های کاربردی دانشجویان طراحی گرافیک و علاقه‌مندان به این رشته است. به این منظور، به طرح اولیه‌ی درس‌های پایه برای رشته‌ی طراحی  گرافیک در ارتباط تصویری پرداخته شده، که مهم‌ترین آن‌ها با توجه به نیازهای امروز جامعه و تخصص‌های در حال گسترش این رشته عبارت‌اند: طراحی خط، نوشته و فونت فارسی، صفحه‌آرایی و  کتاب‌آرایی، تجزیه و تحلیل آثار  گرافیک، رنگ و ترکیب‌بندی رنگ، طراحی نشانه، طراحی هویت جامع بصری، طراحی پوستر، بسته‌بندی، گرافیک محیطی، طراحی  گرافیک برای تبلیغات، طراحی گرافیک در فضای مجازی، تاریخ گرافیک ایران و جهان.

در این مجموعه با توجه به زیرگروه‌های هریک از این مباحث، ممکن است هر مبحث دو یا سه  کتاب را به خود اختصاص دهد.

 

برای خرید این کتاب با 10% تخفیف اینجا کلیک کنید.

 

دیگر کتاب‌های این مجموعه عبارتند از:
(برای آشنایی روی عکس کتاب کلیک کنید)

 طراحی گرافیک برای وب و فضای مجازی  طراحی حروف برای فونت فارسی  طراحی گرافیک متحرک زبان و بیان تصویر  تجزیه و تحلیل آثار گرافیک طراحی گرافیک برای تبلیغات  طراحی پوستر  طراحی نشانه‌ طراحی گرافیک محیطی

گروه بندی کتاب ها