این کتاب با هدف آشنایی با خاستگاه و ریشه های هنر گرافیک تألیف شده و بدیهی است که گذشته را در نوگراترین شکل های هنری هم نباید گم کرد و از دست داد. طراحی معاصر گرافیک شاخه های متنوعی مانند طراحی نشانه، جلد کتاب، پوستر، کاریکاتور، تبلیغ روزنامه ای یا مجله ای، اوراق اداری، صفحه آرایی کتاب، مجله، روزنامه، کاتالوگ و بروشور با طراحی حروف برای کاربردهای مختلف؛ طراحی برای رسانه های جدید ارتباطی نظیر چند رسانه ای ها و شبکه های رایانه ای؛ و جر آنها را دربر می گیرد. هر گرافیستی که علاقه داشته باشد هر یک از موارد را تمرین کند، با این کتاب می تواند به تمرین و تجربه می پردازد.